Journal 1: Participatory Action Research: Creating and effective prevention curriculum for adolescents in Sub-Western US
oleh M.N Gosin,P.A Dustman,A.E.Drapeau and M.L.Harthun.
Kajian ini dilakukan untuk melihat bagaimana komponen kaedah PAR digunakan untuk mereka satu kurikulum drag resistence strategies untuk pelbagai populasi remaja di US.
Bagaimana mereka melapor pernyataan masalah.
Melalui kajian-kajian lepas dan terkini mengenai keperluan untuk penerapan proses PAR untuk memberi manfaat kepada sekolah.
Journal 2:Using Action Research to Develop Preservice Teachers’ Confidence, Knowledgeand Beliefs about Technology
by Mary Lundeberg, Mark Bergland, Karen Klyczek dan Dan Hoffman.
Tujuan utama kajian ini dilakukan ialah untuk menyiasat sama ada melibatkan guru sains baru/pra-perkhidmatan dalam menilai pembelajaran kolaboratif berdasarkan penggunaan media memberi kesan terhadap kepercayaan mereka mengenai pengintegrasiaan teknologi, membangunkan pengetahuan mereka mengenai kandungan pedagogi yang teknikal dan meningkatkan keyakinan diri mereka untuk menggunakan teknologi dalam pengajaran.
Bagaimana mereka melapor pernyataan masalah.
Pengkaji melihat guru baru selalu selalu salah konsep yang melibatkan pendidikan melalui teknologi kerana kurang keyakinan diri dan ilmu dalam bidang teknologi. Oleh sebab itu,pengkaji ingin melihat bagaimana pengintegrasian teknologi dapat membantu penambahbaikan pengajaran dan pembelajaran.
oleh:Debbie L.Hahs-Vaughn, (Uni. Of Central Florida), Karen L. Yanowitz (Arkansas State Uni.)
0 comments:
Post a Comment